17 września 2024

FESL dla Programisty

Powrót

Tytuł – Wsparcie kształcenia programistów w Technicznych Zakładach Naukowych. 
Nazwa beneficjenta – Fundacja Szkolna Technicznych Zakładów Naukowych
Źródło finansowania – Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Fundusz na rzecz Sprawiedliwej Transformacji)
dla Priorytetu: FESL.10.00-Fundusze Europejskie na transformację
dla Działania: FESL.10.23-Edukacja zawodowa w procesie sprawiedliwej transformacji regionu
Wartość projektu i dofinansowania – 1 751 508.00 zł
Okres realizacji – 01.08.2024 – 30.06.2025


Do pobrania  Przetargi  Harmonogramy Galeria Listy rekrutacyjne 


Celem głównym projektu jest zwiększenia szans 150 uczniów/uczennic TZN (30K i 120M) na rynku pracy poprzez wyposażenie ich w dodatkowe kompetencje i umiejętności pożądane przez pracodawców i lepsze przygotowanie do egzaminów zawodowych, a także udział w stażach zawodowych oraz wzrost potencjału edukacyjnego TZN poprzez wyposażenie szkoły w nowoczesną pracownię komputerową, dedykowaną do nauki programowania i podniesienie kompetencji 5 nauczycieli przedmiotów zawodowych (3K i 2M), w okresie trwania projektu tzn. od 1.03.2024 do 31.03.2025 r.

Projekt został skonstruowany tak, aby wesprzeć działania szkoły w kierunku efektywnego kształcenia uczniów, ze szczególnym zwróceniem uwagi na zawody, które powinny być wspierane w warunkach transformacji przemysłowej regionu (Terytorialny Plan Sprawiedliwej Transformacji) z uwzględnieniem współczesnych wymogów stawianych przez czwartą rewolucję przemysłową.

Cel główny projektu został sprecyzowany w celach operacyjnych:

Dla uczniów/uczennic uczestniczących w projekcie:

– wyposażenie uczniów w dodatkowe kompetencje w dziedzinach związanych z najnowocześniejszymi technologiami,

– organizacja stażów zawodowych uczniów u pracodawców,

– dodatkowe przygotowanie uczniów do egzaminów zawodowych,

Dla szkoły  wzrost potencjału edukacyjnego:

– podniesienie kompetencji kadry nauczycieli zawodowych,

– wyposażenie szkoły w nowoczesną pracownię robotów przemysłowych,

Powyższe cele zostały wprost przełożone na zadania projektowe.

Skip to content