Tytuł – Wsparcie kształcenia informatyków w Technicznych Zakładach Naukowych
Nazwa beneficjenta – Fundacja Szkolna Technicznych Zakładów Naukowych
Źródło finansowania – Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (Fundusz na rzecz Sprawiedliwej Transformacji)
dla Priorytetu: FESL.10.00-Fundusze Europejskie na transformację
dla Działania: FESL.10.23-Edukacja zawodowa w procesie sprawiedliwej transformacji regionu
Wartość projektu i dofinansowania – 1 779 708.00 zł
Okres realizacji – 01.08.2024 – 30.06.2025
Do pobrania Przetargi Harmonogramy Galeria Listy rekrutacyjne
Celem głównym projektu jest zwiększenia szans 150 uczniów/uczennic TZN (30K i 120M) na rynku pracy poprzez wyposażenie ich w dodatkowe kompetencje i umiejętności pożądane przez pracodawców i lepsze przygotowanie do egzaminów zawodowych, a także udział w stażach zawodowych oraz wzrost potencjału edukacyjnego TZN poprzez wyposażenie szkoły w nowoczesną pracownię komputerową, dedykowaną do nauki programowania i podniesienie kompetencji 5 nauczycieli przedmiotów zawodowych (3K i 2M), w okresie trwania projektu tzn. od 1.03.2024 do 31.03.2025 r.
Projekt został skonstruowany tak, aby wesprzeć działania szkoły w kierunku efektywnego kształcenia uczniów, ze szczególnym zwróceniem uwagi na zawody, które powinny być wspierane w warunkach transformacji przemysłowej regionu (Terytorialny Plan Sprawiedliwej Transformacji) z uwzględnieniem współczesnych wymogów stawianych przez czwartą rewolucję przemysłową.
Cel główny projektu został sprecyzowany w celach operacyjnych:
Dla uczniów/uczennic uczestniczących w projekcie:
– wyposażenie uczniów w dodatkowe kompetencje w dziedzinach związanych z najnowocześniejszymi technologiami,
– organizacja stażów zawodowych uczniów u pracodawców,
– dodatkowe przygotowanie uczniów do egzaminów zawodowych,
Dla szkoły – wzrost potencjału edukacyjnego:
– podniesienie kompetencji kadry nauczycieli zawodowych,
– wyposażenie szkoły w nowoczesną pracownię robotów przemysłowych,
Powyższe cele zostały wprost przełożone na zadania projektowe.