Fundacja Szkolna kolejny raz w Erasmus+

Fundacja Szkolna Technicznych Zakładów kolejny raz w programie Erasmus+!

Mobilności, nowe możliwości, przełamanie stereotypów, operatywność, kreatywność, innowacja…. To wszystko za mało aby opisać korzyści płynące z realizacji projektu „Metodologia CLIL wsparciem kształcenia zawodowego dla osób z mniejszymi szansami” realizowanego w ramach akcji Partnerstwa na małą skalę w sektorze kształcenia i szkolenia zawodowego (KA210-VET) programu Erasmus+ w sektorze Kształcenie i szkolenie zawodowe

Naszymi partnerem są andaluzyjska firma Euromind oraz grecka szkoła techniczna z Volos. Realizacja projektu partnerskiego pomoże w ramach wymiany doświadczeń unaocznić 20 jego uczestnikom pedagogom fakt, że to szkoła zapewnia każdemu uczniowi warunki do rozwoju i pełnego uczestnictwa w procesie kształcenia i wychowania oraz życiu społecznym. Włączenie to proces, który pomaga pokonywać bariery ograniczające obecność, uczestnictwo i osiągnięcia uczniów. Partnerska realizacja projektu pozwoli wypracować procedury realizacji edukacji włączajacej oraz wesprzeć proces uczenia poprzez wdrożenie elementów metodologii CLIL. Kluczowym przesłaniem projektu jest stworzenie przestrzeni każdemu uczniowi w szeroko rozumianym procesie uczenia się oraz wzbogacenie procesów dydaktycznych.

W czasie realizacja projektu nastąpi wymiana doświadczeń z obszaru projektowania edukacji dostępnej dla wszystkich uczniów, wskazaniu współczesnych tendencji w rozwoju edukacji włączającej w ujęciu międzynarodowym oraz promowaniu rozwiązań systemowych i działań wdrożeniowych realizowanych w tym obszarze przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Kluczowym elementem jest zaprezentowanie roli, zadań i działalności nowo powstałych Specjalistycznych Centrów Wspierających Edukację Włączającą, jako istotnego elementu systemu wspierającego zapewnienie edukacji wysokiej jakości.

Podczas planowanych paneli dyskusyjnych wiodącym tematem refleksji i spostrzeżeń uczestników wydarzenia będą szanse i wyzwania stojące przed szkołami ogólnodostępnymi i specjalnymi we wzajemnej współpracy na rzecz podnoszenia jakości edukacji włączającej.

Uczestnicy projektu będą uczestniczyć w międzynarodowym kursie metodologii CLIL, która pomoże wspierać proces dydaktyczny